Om varumärket Skåne
Business Region Skåne – Region Skånes marknadsföringskoncern – är ansvariga för platsvarumärket Skåne och har under det senaste året genomfört ett förnyelsearbete. Resultatet är bland annat webbplatsen du befinner dig på där storys om Skåne presenteras och görs tillgängliga för alla som vill dela berättelsen om Skåne vidare.
Varumärket skapades 2003 efter en omfattande process med intressenter i Skåne.
Varumärket Skåne i korthet
Varumärket Skåne är ett platsvarumärke som byggs upp av allt det som sker och finns i Skåne.
Varumärket är framarbetat tillsammans med kommuner och näringsliv i regionen
Varumärket kan användas av alla som vill medverka till att attrahera fler besökare, företagare, evenemangsarrangörer, filmmakare och investerare till Skåne.
Sharingskane.se är framtaget för att förenkla spridningen av varumärket. Kom igång och dela Skåne!
Ta reda på mer om varumärket Skåne

Varumärket Skåne och utvecklingen av Skåne

Så hänger Skåne ihop med omvärlden
